Sentence ID ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4
verb_3-lit
berichten
SC.act.ngem.1sg
V\tam.act:stpr
personal_pronoun
[Suffix Pron. sg.1.c.]
(unspecified)
-1sg
preposition
[idiomatisch mit Verben verbunden]
(unspecified)
PREP
untere horizontale Zeile auf der Vorderseite
untere horizontale Zeile auf der Vorderseite
Gol. 247/S.-H. 250
substantive_masc
Leben
(unspecified)
N.m:sg
preposition
für (jmd.)
(unspecified)
PREP
substantive_masc
Vater
Noun.sg.stpr.3sgm
N.m:sg:stpr
personal_pronoun
[Suffix Pron. sg.3.m.]
(unspecified)
-3sg.m
Ich werde seinem Vater über das Leben (oder: den Lebenden) berichten;
Dating (time frame):
Nektanebos (II.) Senedjemibre-Setepeniniheret
5J7P2WPKN5GMNJD735VZP5JARQ
Author(s):
Peter Dils;
with contributions by:
Daniel A. Werning
(Text file created: 12/14/2021,
latest changes: 10/14/2024)
Comments
-
- smj=j n/m: Sander-Hansen, 76 versteht n als Graphie für m. Auf dem Socle Béhague steht smy ꜥnḫ=f: „Es wird berichtet, dass er lebt.“ Auch das anschließende ḏi̯ḏi̯ auf dem Socle Béhague kann erneut ein Passiv sein.
(A future release of the TLA web app will also indicate the scope of authors’ comments or annotations, i.e., which parts of the sentence a comment/annotation refers to. For the development plan, see here.)
Persistent ID:
ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4
Persistent URL:
https://thesaurus-linguae-aegyptiae.de/sentence/ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4
Please cite as:
(Full citation)Peter Dils, with contributions by Daniel A. Werning, Sentence ID ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4 <https://thesaurus-linguae-aegyptiae.de/sentence/ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4>, in: Thesaurus Linguae Aegyptiae, Corpus issue 18, Web app version 2.1.5, 7/26/2023, ed. by Tonio Sebastian Richter & Daniel A. Werning on behalf of the Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften and Hans-Werner Fischer-Elfert & Peter Dils on behalf of the Sächsische Akademie der Wissenschaften zu Leipzig (accessed: xx.xx.20xx)(Short citation)
https://thesaurus-linguae-aegyptiae.de/sentence/ICEDSNTaSedLCUSqm0wdUAQ2Ig4, in: Thesaurus Linguae Aegyptiae (accessed: xx.xx.20xx)
Comment the content of this page
Thank you for helping to improve the data! Your comment will be send to the TLA team for evaluation. For more information, see our privacy policy.
Share this page
Note that if you use the social media buttons (e.g., X, Facebook), data will be delivered to the respective service. For details, see the privacy policies of the respective service(s).